Фетел триумфира в Малайзия

Публикувана 24.03.2013 13:14

Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел спечели вълнуващото Гран при на Малайзия - втори кръг от сезон 2013 във Формула 1. Трикратният световен шампион успя да се справи в атрактивна, но много опасна битка със съотборника си Марк Уебър 10 обиколки преди края на състезанието. След финала обаче австралиецът обвини Фетел, че сам е взел различно решение от това, което е било наредено на Марк от отбора. В отсека за проверка на теглото Уебър се правеше, че Себастиан не е там, само го попита защо не е изпълнил 21. Това според коментаторите е кодирана стратегия, която е наредена по радиото от отбора, но Фетел не я е изпълнил и е атакувал австралиеца. Затова обиден по време на награждаването на Фетел, Марк демонстративно си оправяше шапката, вместо да ръкопляска на победителя, както изисква традицията във Формула 1.

След двойната победа на Ред Бул днес Фетел поведе в класирането при пилотите, а тимът му застана начело при конструкторите. Трети финишира Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес и босът на тима Рос Браун вбесиха другия пилот на германците Нико Розберг, след като по радиото не му бе позволено да атакува Люис.

Надпреварата стартира с типичните непредсказуеми метеорологични условия на мократа писта "Сепанг". Още в първата обиколка се стигна до инцидент. Алонсо атакува рисковано Фетел, доближи се близо до задното крило на болида на Ред Бул и при спирането счупи предното си крило. Странно решение на Скудерия остави испанеца на пистата с влачещо се по асфалта крило за още една обиколка. Аеродинамичният елемент обаче не издържа на напрежението, откъсна се и бе настъпено от предните гуми на Фернандо. Това го остави без управление и излетя в чакъла на предпазната зона.

След напускането на Алонсо двамата пилоти на Ред Бул заеха първа и втора позиция, разменяйки си ги в питстоповете. В средата на състезанието Уебър бе подложен на сериозно напрежение от съотборника си, а отзад Мерцедес ги настигаха. Това накара Фетел да настоява по радиото отборът да дръпне Уебър от пътя му, но австралиецът успя да увеличи преднината си и така Фетел изостана след рано спрелия в бокса Хамилтън.

Хамилтън изгуби темпо в следващия стинт, защото започна да пести гориво, и така позволи на Фетел да си върне втората позиция в първия завой. След това световният шампион смени тактиката и влезе рано за 4-и и последен път в пита, което го постави след Уебър. Двамата се състезаваха истински гума до гума в първите пет завоя в продължение на две обиколки. Това предизвика обаждания от питуола, но Фетел изпревари Уебър и така германецът грабна първата си победа за сезона.

Мерцедес изостанаха и също си направиха свое междусъотборническо състезание. Хамилтън и Розберг си сменяха позициите в DRS зоните в продължение на няколко обиколки, но също получиха нареждане да се укротят, за да запазят гумите и горивото.

За Ферари остана да се задоволят с петата позиция. Маса трябваше да се възстановява от ранната си загуба на позиции, но в крайна сметка успя да влезе в челната петица. Това място щеше да е за Дженсън Бътън, ако Макларън не бяха изгубили две минути в пита заради не добре сменена предна дясна гума. Пилотът беше принуден да спре в средата на питлейна и механиците му да го издърпат обратно. Хамилтън също имаше трудности в пита. Люис за миг забрави, че вече не е в Макларън. Пилотът на Мерцедес развесели всички, след като без да иска обърка гаража и влезе при момчетата от Макларън. Изненаданият екип от Уокинг все пак помаха на Люис, но Хамилтън се усети и продължи към гаража на Мерцедес.

И двете коли на Форс Индия трябваше да прекратят рано състезанието си заради проблеми, а Шарл Пик и Жан-Ерик Верн се сблъскаха след питстоповоте си. Лотус останаха на шеста и седма позиция - за Грожан и Райконен. Следобедът не се оказа лесен за Кими. Финландецът излезе на няколко пъти от очертанията на пистата, а след това беше грубо атакуван от пилота на Заубер Нико Хюлкенберг. Хюлкенберг се подреди осми, а след него Серхио Перес. Последната точка отиде за пилота на Торо Росо Жан-Ерик Верн.

Автор: Иван Иванов