Планът на Антъни Джошуа към милиардите

Публикувана 12.04.2017 18:54

На 29 април лондонският стадион „Уембли“ за пръв път ще приеме 90 000 души, които искат да гледат бокс. Антъни Джошуа ще се изправи срещу Владимир Кличко в мач за поясите на Международната боксова федерация (IBF) и Световната боксова асоциация (WBA). Но докато за украинеца това ще е лебедовата песен в спорта, евентуална победа на Джошуа може да сложи началото на една безпрецедентна кариера. Боксът е дал на света едни от най-богатите спортисти, но при почти всички парите дойдоха ненадейно и бяха изхарчени неразумно. Може би за пръв път между въжетата има човек, който освен да раздава юмруци, обмисля внимателно колко точно ще му донесе това. Независимо дали ще спечели или ще загуби, Антъни Джошуа ще прибере 10 милиона паунда от мача си с Владимир Кличко. Но олимпийският шампион от Лондон 2012 не иска да спира дотук и твърдо решил да стане най-богатият спортист изобщо. „Когато започвах кариерата си, мечтаех да стана милионер – разказва британецът. – Но сега толкова много обикновени хора са милионери заради високите цени на имотите. Затова трябва да стана… милиардер. Да си милионер е хубаво, но човек трябва да има високи цели.“
Джошуа определено е амбициозен. Ако успее да постигне споменатата цел, той ще стане 4 пъти по-богат от Флойд Мейуедър, чието състояние се оценява на 340 000 000 долара (270 млн. паунда). Би било лесно да се изсмеем на намеренията на Джошуа, още повече че той все пак не е футболист от топ 10 например. Но боксьорът има подробен план как да постигне целта си. За да го направи, трябва да изпълни три стъпки.

1. Сто милиона паунда хонорар за всеки мач
„За следващия си бой ще взема десет милиона, но целта ми е да направя хонорарите си десеторно по-големи“, твърди Джошуа. В момента той е в идеалната позиция за всеки боксьор, тръгнал по пътя към величието. Британецът влиза на профиринга със златен олимпийски медал, след което спечели 18 победи, но съперниците му не бяха екстра класа. Той е изправен пред първия си велик мач срещу големия шампион Кличко. Ако спечели пред 90 000 зрители на „Уембли“, ще се превърне в най-голямата знаменитост в боксовия свят. Календарът на спорта ще е ориентиран спрямо неговите мачове, а на хоризонта ще се появят нови шансове за супербитки. Първата от тях би трябвало да е с шампиона на Световния боксов съвет (WBC) – Дионтей Уайлдър. А единственото правилно място за сблъсъка – Лас Вегас.
Американският пазар е най-богатият, а Градът на греха бе сцената за най-скъпия мач в историята между Флойд Мейуедър и Мани Пакиао. Хонорарите на двамата титани на средната категория стигнаха до 9-цифрени суми. Битката им бе толкова очаквана, тъй като в продължение на 6 години боксьорите я отлагаха, но Джошуа няма намерение да бави толкова боя си в Уайлдър. Сред другите възможности за велика битка е евентуална среща с вървящия към завръщане на ринга непобеден шампион Тайсън Фюри.
„Ако стигна до хонорари от по 100 или 150 милиона паунда, защо да не стигна милиард? – риторично пита Джошуа. – Познавам милиардери и знам – трудно е да натрупаш толкова много пари, но пък не е невъзможно.“

2. Бум в продажбите на фитнес марката му

Джошуа е в перфектна форма, което провокира доста подмятания от страна на колегите му. „Пребивал съм много момчета с такива плочки на корема“, заяви Тайсън Фюри. А Кличко пък нарече Антъни „бодибилдър“. Но бутиковата фитнес верига BXR London взе боксьора за лице и включи личната му марка в каталога си. Веригата държи фитнес центрове в идеалния център на лондонското Сити, Ню Йорк, Маями и други, като списъкът на клиентите започва с моделите на „Виктория Сикрет“.
Промоция на подобно равнище може да се окаже неочаквано добър източник на доходи за Джошуа.

3. Рекламните договори

Най-богатите спортисти в света печелят повечето от парите си не от заплати, премии и хонорари, а от рекламни договори. Ако не вярвате, питайте Тайгър Уудс, Роджър Федерер, Мария Шарапова, Люис Хамилтън, Леброн Джеймс или Дейвид Бекъм. В момента Джошуа има договори с енергийна напитка, производителя на спортна екипировка „Ъндър Армър“, слушалките „Бийтс бай Дре“ и телевизионния гигант „Скай Спортс“, който излъчва мачовете му. След останалите му спонсори са „Джагуар“, StubHub, EQ Nutrition, Dafabet, Lynx, Audemars Piguet и Texo Construction.
Козът на Антъни е в инерцията. „Ъндър Армър“ например в момента е във възход и си пробива път към върха в сектора на спортните марки. Стратегията им е да инвестират в любимци на новото поколение и така британската звезда в тежката категория получава солиден договор. Перспективите обаче са още по-добри, тъй като Джошуа може да разчита и на пиар лостовете на компанията, за да се утвърди като популярно име и зад океана. На Острова той няма нужда от представяне, но съвсем друго нещо е, когато големият промоутър Боб Аръм го нарече „истинската сделка“. А Боб „Войната“ има опит още от 1975 г., когато организира битката между Али и Фрейзър в Манила. Също и мача на Мейуедър с Пакиао 40 години по-късно. И почти сигурно нюхът му на бизнес акула отново не го лъже.

 

Вестник "Труд"

Източник: Gustosport
Вашите коментари

 

Име

Коментар

Въведете кода